Հազարամյակների խորքից մեզ հասած համաշխարհային բոլոր միֆապատումներում տարբեր ձևերով ներկայացվում են տիեզերական մարմիններին առնչվող պատմություններ, որոնք ներկայացվում են իբրև որոշակի աստվածություններ: Համապատասխան մասնագետների կատարած ուսումնասիրությունների մեկնաբանությունները՝ մնալով խառն ու խրթին պատումների սահմանում, վերածվել են, այսպես կոչված, աստվածային թնջուկի, որն ավելի անհասկանալի, անիմաստ և աննպատակ է դարձնում միֆապատումը: Ուսումնասիրված միֆերում էպիկականացրած պատմություններն
առնչվում են աշխարհի ստեղծման հետ: Գիտության մեջ շրջանառվող այն թյուր կարծիքը, թե ավանդապատումները, էպոսները և պոեմները ժողովրդական բանահյուսության արդյունք են, ոչ մի քննադատության չի դիմանում, քանի որ դրանցում խոսվում է տիեզերական այնպիսի բարդ երևույթների մասին, որոնց պատասխանը չունի նույնիսկ այսօրվա մարդկությունը: Բնականաբար, դրանց մեկնությունն անհասանելի էր ոչ միայն հազարավոր տարիներ առաջ ապրող մարդկությանը, այլ նաև այսօրվա «զարգացած» գիտությանը: Պատմությունների խրթին կառուցվածքը թյուրիմացության մեջ է գցել մասնագետներին, ովքեր, հաճախ մեջբերելով և վկայակոչելով միմյանց (հարգելով վկայակոչվածների և վկայակոչողների անձերը), պատումները դարձրել են անիմաստ և անհեթեթ: Հայտնվում են «մասնագետներ», որոնք նոր ճանաչողական՝ «թաքնագիտական» գործունեություն են «ներմուծում» պատմագիտության մեջ և ստանձնում են իրենց ստեղծած «թաքնագիտության» վերծանողի վեհ պարտականությունը` ստեղծելով հիվանդագին մտապատկերներ: Ստեղծվել են նաև աստվածային աստիճանակարգեր (հիերարխիա), պանթեոններ, ամուսնական և ազգակցական բարդ հյուսվածքներ, որով կարծում ենք, միայն հեռացել են բուն թեմայից՝ առաջացնելով անբացատրելի շփոթ...
Պատումներն ուսումնասիրելու և ճիշտ ըմբռնելու համար, հաշվի առնելով նախկին ուսումնասիրողների սխալները, անհրաժեշտ ենք համարել ստեղծել և պահպանել հետևյալ կանոնակարգը…
ա) Ինչի՞ մասին ենք խոսում. (Աշխարհի ստեղծումը» ընդունելով որպես գլխավոր թեմա` քննարկման ընթացքում չշեղվել` մնալ նույն թեմայի վերլուծության սահմանում):
բ) Մեծ ուշադրություն դարձնել անվանումներին. (անունները ցուցում են անվանատիրոջ կատարելիք գործողությունը կամ գործունեությունը):
գ) Ուշադրություն դարձնել պոեմներում և լեգենդներում գովեստի արժանացած հերոսների գործունեության իրական արժանիքներին. (հաճախ հանդիպում ենք հերոսների անհիմն ու կեղծ գովաբանության, որով բացահայտվում է պոեմի նպատակային ուղղվածությունը):
դ) Ուշադրություն դարձնել միֆապատումներում տեղ գտած իրարամերժ տեղեկություններին (իրական և կեղծ): Փակագծերի մեջ առնված և ընդգծված մտքերը կներկայացվեն առանձին՝ «Մեկնաբանություններ» բաժնում:
Այս աշխատությամբ փորձել ենք պատումների վերաբերյալ մինչ այժմ մասնագետների ներկայացրած «անկենդան» մեկնաբանություններին հաղորդել կենդանություն: Աշխատանքի ընթացքում պարզվեց, որ թեման բավականին բարդ է, իր մեջ ընդգրկում է գիտության տարբեր ոլորտներում ներառված տրամաբանական անսահմանափակ հասկացություններ: Այս հանգամանքը ստիպեց ընտրել գրքի այնպիսի կառուցվածք, ըստ որի, թեմային անծանոթ ընթերցողը նախ համառոտ ծանոթանա ուսումնասիրվող պատմական և գիտական փաստերին, ապա ընթերցման ընթացքում մասնակցի տրամաբանական եզրահանգումների վերլուծությանը...
Առաջարկվում է վերլուծական նոր մոտեցում, ըստ որի, միֆապատումներում տեղ գտած արտահայտությունները` համեմատելով միմյանց հետ, զուգադրվում են նաև աստղագիտությանը հայտնի տիեզերական երևույթներին:
Վերլուծական նշված մոտեցմամբ պատմական և գիտական տվյալները բաղդատվում են, լրացնում միմյանց՝ բացահայտելով միֆապատման դերն ու նշանակությունը:
Աշխատանքի ընթացքում պարզվեց, որ ամենահին թվագրված պատմություններն ու նկարներն ավելի մեծ արժեք են ներկայացնում գիտական տեղեկատվական տեսանկյունից, քան հետագայում արված աստվածապատումները, որտեղ պարզ երևում է քարոզչական նպատակը:
Պատմական և գիտական տեղեկույթները համեմատելու համար սահմանել ենք հետևյալ կարգը.
1.
Ներկայացնել միֆապատումները
(համառոտ)
2.
Ժամանակակից գիտական փաստեր
3.
Նյութերի բաղդատում
և մեկնաբանություն
4.
Նյութերի բացահայտում
և եզրակացություն
1.1. Բաբելոնյան` «Երբ վերևում...»
պոեմը. քանի որ հիմնական մեկնաբանությունները հիմնված են այս պոեմի վրա, ապա
այն ներկայացվում է «Հավելվածում» ամբողջական, հայերեն թարգմանությամբ (ռուսերենից):
1.2. Հունական` Ն.Կուն «Հին Հունաստանի
լեգենդներն ու առասպելները» (հատվածներ):
1.3. Հայկական` «Սասնա
Ծռեր» էպոսը (համառոտ, կմեջբերվեն հատվածներ):
1.4. Եգիպտական` «Բուրգերից, պապիրուսներից վերցրած նկարներ, մակագրություններ
և տարբեր մեկնաբանություններ»: Հիմնականում
օգտվել ենք Մաքս Մյուլլերի «Եգիպտական դիցաբանություն» (“Египетская мифология”) և Ալֆրեդ Վիդեմանի «Հին եգիպտացիների կրոնը»
(“Религя древних египтян”) գրքերի
նկարներից:
1.5. Հնդկական միֆապատումներ`
«Բրահմա»
(հատված):
Բավականին հետաքրիր և յուրօրինակ է։ Ի՞նչպես կարելի է այն ձեռք բերել։ YouTube- ում դիտել եմ հաղորդումը իսկապես շատ հետաքրքիր էր։
ОтветитьУдалитьԳիրքը կարող եք ձեռք բերել, Երևանյան բոլոր գրախանութներից, իսկ Լոս Անջելոսում՝ հայկական գրախանութներից:
Удалить